6 abr 2022

ARREDOR DE 22 SEGUNDOS

     Os fendetestas de 3º de ESO acabamos nestes días de ler a novela 22 segundos, de Eva Mejuto. Nela Xela-Alex conta a súa experiencia vital: naceu cos trazos físicos dunha nena (Xela), pero séntese un rapaz (acabará recompoñendo o seu nome e chamándose Alex). 

     O relato empeza en xaneiro de 2017, data na que Alex, próximo xa á súa maioría de idade, e inmerso xa no tránsito de cambio de sexo, decide subir á rede un arquivo onde se fai un repaso retrospectivo da súa vida anterior (desde os cinco anos), boa parte coa identidade de Xela: 

"Abro este blog para compartir con vós anacos da miña vida... tamén do que está por vir."

     Iso é o que di diante da web-cam e ese arquivo dos anos pasados  tarda 22 segundos en subir á internet. Alí están as imaxes que retratan os anacos máis doces e máis amargos da vida de Xela-Alex ó carón da súa disforia. A autora fai corresponder un capítulo a cada segundo: cada un deles recolle un episodio importante na vida de Xela para que acabe convertíndose en Alex. 

     Hoxe a nosa conversa sobre 22 segundos xirará arredor destas cuestións, todas elas enraízadas na novela de Eva Mejuto:  

 - Conceptos: 

Disforia, colectivo LGTBI, proceso de transición, canais FTM, masectomía, tratamento en T, trastorno da identidade, Bulling. 

 - Indicios cos que Xela-Alex mostra a incomodidade que lle produce ser unha rapaza, a través destas palabras-clave: 

chandal, melena, debuxos na escola, carta aos reis, relación coa avoa Helena, o traxe da comuñón, o equipo de fútbol do colexio, os comics, Ana

-  Relacións co entorno: 

  Avoa Helena, Anxo, primeira orientadora e primeiro psicólogo  VERSUS  súa nai, o avó, a profesora e a directora, Ana, segunda orientadora e nova psicóloga, Hadrián,

 - Temas: 

a) Disforia (a disforia de xénero preséntase como a non coincidencia entre o sexo asignado a un rapaz ou rapaza ao nacer  e a súa identidade sexual). 

b) Estereotipos de xénero (os estereotipos son xeneralizacións erróneas sobre un colectivo: certos trazos ou accións poden ser reais ou certos nalgúns membros pero non no conxunto; a cotío están relacionados cos prexuízos sociais). 

c)  Relacións familiares, fundamentais na educación dos fillos. Os entornos condicionan, facilitando ou dificultando, o desenvolvemento persoal de cada individuo. No caso de Xela-Alex a avoa paterna é un axente de frustración na neta e o avó materno, malia a súa idade, é un piar básico para que o protagonista se decida a cambiar de sexo.  

d) Amizade / empatía. Ana, primeiro amiga e logo algo máis, xunto con Hadrián e outros mozos que coñece por internet son persoas que axudan a Xela-Alex a loitar pola transición sexual.   

e) Escola: o seu papel socializador e inclusivo. O papel de Anxo. 

f)  Necesidade de profesionais ben formados e con coñecementos actualizados: a profesora Mari Carmen, as orientadoras e os profesionais da psicoloxía.    

g) As redes sociais: pros (¿e contras?) 

Despois da nosa conversa, gustaríanos preguntarlle á autora: 

No hay comentarios:

Publicar un comentario