O pasado martes, 17 de abril, un grupo de alumnos de 1º, 2º, 3º e 4º de ESO do club de lectura do IES de Curtis, visitamos en
Santiago de Compostela o Museo Pedagóxico de Galicia (MUPEGA).
EXCURSIÓN MUPEGA on PhotoPeach
Durante a actividade
puidemos observar, coa axuda dos guías
que nos foron comentando distintos aspectos, as diferenzas máis significativas nas aulas sobre a distribución das mesas, os
libros, os elementos relixiosos, as bandeiras…
Iniciamos o percorrido coa explicación das aulas por orde
cronolóxica; a primeira que puidemos contemplar foi a escola de ferrado, na que un escolante reunía
aos escasos rapaces da vila para impartirlles clase na súa casa. O alumno
pagaba este servizo mediante un ferrado de cereal, medido nun caixón de
madeira.
A continuación visitamos a aula da restauración borbónica (finais do
século XIX e principios do XX), que tiña
moi presente a separación por sexos, o aspecto relixioso e unha relación
vertical entre mestre e alumnado que se representaba mediante a presenza da tarima. A figura do rei, Alfonso
XII, tamén foi moi relevante nas aulas e escolas .
A aula da república
(1931-1936), presentaba como característica básica a procura da igualdade en todos os aspectos sociais; na
educación, pódense concretar os seguintes: o mestre aparecía mantendo unha relación máis horizontal co alumno
(desaparición da tarima) e ademais o ensino
era mixto. No percorrido fixámonos tamén nos cambios das bandeiras, por exemplo, na república presidía a aula a
tricolor (vermella, amarela e violeta). Nesta época quixéronse emprender
ambiciosos proxectos e programacións igualitarias, pero víronse limitados pola
escasa e pésima economía.
Chegamos á aula do
franquismo (1939-1975). Supuxo o regreso ao modelo de separación de sexos e á
recuperación da superioridade do mestre sobre os escolares. A bandeira era,
polo tanto, a do franquismo, coas cores actuais e a característica aguia , o
xugo e as frechas.
Deixamos o andar dedicado exclusivamente ás aulas e
dirixímonos a unha interesante exposición sobre xoguetes antigos organizados por épocas e materiais. Cada un deles estaba acompañado
dun pequeno panel con información. Tamén puidemos ver unha caixa de
primeiros auxilios e diversos materiais médicos.
A continuación accedemos ás aulas de indianos. Estas
posuían mellores instalacións e materiais educativos (láminas, proxectores… ) que supoñían unha
verdadeira innovación para a época. Estaban sufragadas polos emigrantes galegos.
Para finalizar, puidemos sentar nas cadeiras
dunha reprodución dunha aula antiga e experimentar unha sensación semellante ao
que sentirían os os nosos pais ou avós cando
escribían nas “pizarras”. Rematamos a visita contemplando
un fermoso cadro de Julia Minguillón titulado A escola de Doloriñas. Foi, sen dúbida, unha interesante experiencia
na que aprendemos moito dunha maneira
moi entretida e dinámica.
Lois Couso, María
Couceiro e Nadia Fernández
No hay comentarios:
Publicar un comentario